ابعاد پاسخ بسیار کوبنده ایران به ماجراجویی رژیم اسرائیل

تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است اگر نتانیاهو علیه ایران وارد ماجراجویی شود نه تنها پیش از بازگشت هواپیماهای رژیم اسرائیل همه فرودگاه های آن نابود خواهند شد بلکه تنگه هرمز و باب المندب نیز از سوی ایران و همپیمانان آن بسته می شود و جهان در بحران انرژی گرفتار خواهد شد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: این روزها مهمترین موضوع این است که چه زمانی رژیم اسرائیل به اهدافی در ایران حمله می کند و این حمله چه تاثیری در روند جنگ خواهد داشت؟ سوالاتی هم مطرح می شود که آیا رژیم اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران را هدف می گیرد و آن ها را ویران می کند یا اینکه این رژیم تاسیسات نفت و گاز ایران را هدف قرار خواهد داد و جهان را در بحران بی سابقه انرژی غرق خواهد کرد؟ و اینکه آیا «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل در این زمینه هماهنگ هستند؟

عطوان افزود: سیاست رژیم اسرائیل و آمریکا همسو است و آن دو هیچ تفاوت و اختلافی با هم ندارد. رئیس جمهوری آمریکا هم صهیونیست است و به صهیونیست بودن خود مباهات می کند. نتانیاهو هم اکنون رهبر صهیونیست ها است. آنها درباره حمله به ایران و زمان این حمله هماهنگ هستند. اینکه بایدن می گوید خواهان پایان یافتن جنگ در لبنان است، دروغ می گوید. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی گفته است ما به دنبال پایان دادن به جنگ در لبنان نیستیم. آنها به صورت هماهنگ به دنبال نابودی حزب الله هستند. ضمن آنکه فرانسه و انگلیس هم در این زمینه با آنها هماهنگ شده اند.

ابعاد پاسخ بسیار کوبنده ایران به ماجراجویی رژیم اسرائیل

وی تصریح کرد: در واقع این کشورها می خواهند حزب الله را خلع سلاح کنند اما حزب الله و رهبرانش در میدان، امور را از زاویه دیگری نگاه می کنند. اکنون اقدامات قهرمانانه ای از سوی آن ها صورت می گیرد. موشک های حزب الله به عمق سرزمین های اشغال شده از جمله حیفا و کریات شمونه رسیده اند و ۲۵ هزار شهرک نشین فعلا کریات شمونه را ترک کرده اند. این در حالی است که نتانیاهو ادعا می کند شهرک نشینان را به شهرک ها برمی گرداند. امور بر خلاف منافع نتانیاهو پیش می رود.

عطوان اظهار داشت: «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل هم ادعا کرده است که ما با اختاپوسی روبرو هستیم که سر آن در ایران است. باید دیگر اعضای آن را در لبنان، یمن، عراق، غزه، کرانه باختری و ... قطع و سر آن را در ایران نابود کنیم. نتانیاهو و گالانت این روزها احساس می کنند که زمان برای قطع سر اختاپوس در ایران مناسب است. آمریکایی ها هم به طور کامل از این طرح حمایت می کنند.

تحلیلگر فلسطینی تبار خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها زیان های خود را در داخل پنهان می کنند. آنها دو روز پیش «جرمی لوفردو» خبرنگار آمریکایی را به خاطر انتشار عکس و فیلم از پایگاه نواتیم که در حمله موشک های ایرانی ویران شد، بازداشت کردند. او در گزارش خود مطالب خطرناکی را منتشر کرد. او گفته بود این پایگاه و هواپیماهای موجود در آن به طور کل ویران شده اند. او همچنین گفته است پایگاه موساد در تل آویو هم نابود شد. این در حالی است که اسرائیلی ها ادعا کردند این پایگاه ها آسیبی ندید. آنها دروغ می گویند. نتانیاهو خدای دروغ بافی است.

ابعاد پاسخ بسیار کوبنده ایران به ماجراجویی رژیم اسرائیل

عطوان درباره چگونگی پاسخ دادن ایران به هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم اسرائیل تاکید کرد: بسیاری از منابع می گویند پاسخ ایران بسیار کوبنده خواهد بود. ایران تاسیسات نفتی رژیم اسرائیل را به طور کامل ویران خواهد کرد. در صورت حمله به تاسیسات هسته ای ایران، این کشور نیروگاه هسته ای دیمونا را هدف قرار خواهد داد. ایرانی ها هم تاسیسات انرژی و آب این رژیم را با خاک یکسان می کنند.

وی این جنگ را آخرین جنگ خواند و تصریح کرد: ایران پیش از اینکه هواپیماهای رژیم اسرائیل به فرودگاه های خود برگردند همه جا را ویران خواهد کرد و دیگر خبری از فرودگاه برای فرود آمدن هواپیماهای اسرائیلی نخواهد بود. ایران دارای سه هزار موشک مافوق صوت است. این موشک ها در مدت چند دقیقه فاصله میان ایران تا سرزمین های اشغال شده را طی می کنند. ایران تنگه هرمز را خواهد بست و کل صادرات نفت و گاز را متوقف خواهد کرد. حتی انرژی به چین هم نخواهد رسید و جهان با بحران انرژی روبرو می شود. در این حالت یک بشکه نفت به بیش از ۲۰۰ دلار خواهد رسید. دریای عرب و باب المندب هم بسته خواهد شد. اگر رژیم اسرائیل علیه ایران وارد ماجراجویی شود حزب الله نیز با موشک های دقیق خود همه جا را در سرزمین های اشغال شده هدف قرار خواهد داد.

پایان//

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =